תיעוד: 'מסיימי הש"ס' חגגו בהכנסת ספר תורה

אבי יעקב No Comments on תיעוד: 'מסיימי הש"ס' חגגו בהכנסת ספר תורה

במלאות עשרים שנה להקמתה של ישיבת 'חכמי ירושלים' בראשות הגר"ש פוטש שהתפרסמה בזכות עשרות הבחורים המסיימים בה את הש"ס, התקיימה הכנסת ספר תורה לישיבה בהשתתפות גדולי ישראל | גלריה

נפתלי לרר ודוד מנדלסון צילום: נפתלי לרר ודוד מנדלסון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נפתלי לרר ודוד מנדלסון

לפני עשרים שנה בסלון רחב ידיים בשכונת רחביה הוקמה ישיבת 'חכמי ירושלים'. הסלון היה שייך לאלמנת הגר"ח צימרמן, תלמידו המובהק של הגרב"ב ליבוביץ' ראש ישיבת קמניץ והגר"מ סולוביצי'ק, שהקים ישיבות וכוללים בארץ ובארצות הברית. 

נכדו הגדול, רבי שניאור פוטש, שהיה אז אברך צעיר, החל למסור שיעורים בסלון ביתו של הסבא כהמשך לשיעורים שנמסרו על ידי הסבא בחיי חיותו באותו סלון, ומהר מאד פשטה השמועה בהיכלי הישיבות על העילוי הצעיר וסלון הבית התמלא מהר מאד בעשרות צורבים צעירים שזכו לקבל את שיטת הלימוד של הסבא הגדול שהותיר אחריו יצירות תורניות שכבשו את כותל המזרח של עולם התורה. 

אט אט, ובעקבות הביקוש הגדול, נפתחה ישיבה קטנה בשם 'אור אפרים', כולל אברכים המיועד לבוגרי הישיבה ושיעורים קבועים בהם משתתפים בני תורה רבים ששמעו על שיטת הלימוד הייחודית ורוצים לקבל כלים חדשים לפצח את סוגיות הש"ס. 

השבוע, חגגה הישיבה עשרים שנה להיווסדה, והנדיבים, שחלקם בוגרי הישיבה החליטו לתרום ספר תורה לכבוד המאורע החשוב. לקראת המאורע, הגיעו רבני הישיבה לבתיהם של גדולי ישראל על מנת שיכתבו אות בספר התורה. 

ראשי הישיבה התקבלו בחביבות מופלגת  בבתיהם של מרן הגר"ח קנייבסקי,  מרן הגרי"ג אדלשטיין, מרן הגר"ב פוברסקי ומרן הגר"ש שטיינמן. ראשי הישיבה הביאו איתם ספר 'חבורות' מיוחד שנכתב על ידי תלמידי הישיבה בזמן חורף האחרון על הסוגיות הנלמדות בישיבה. גדולי ישראל עיינו ב'חבורות' והביעו קורת רוח מהשקיעות של הבחורים בלימוד, דבר הניכר מהחידו"ת שכתבו. 

בהכנסת ספר התורה שיצאה מביתו של ראש הישיבה, הגר"ש פוטש, להיכל הישיבה, השתתפו ראש ישיבת עטרת ישראל מרן הגרב"מ אזרחי, מרן הראש"ל רבי יצחק יוסף, הגרש"ז פרלשטיין מרבני העיר בית שמש, אב"ד פ"ת הגר"י לרר, הגה"צ הגר"א רבינוביץ, ראשי ישיבות, רבנים,  אישי ציבור וקהל רב. 

 



0 תגובות